Keď som písal úvodný článok, hra bola ešte v plienkach. Bolo to niekoľko mesiacov premýšľania a stál som pred obrovskou výzvou spraviť to. Začal som a hneď v prvom týždni som zistil, že som začal nesprávne. Pripravujem webovú hru. Je to celkom logická voľba – dlhé roky pracujem s webom. Mám nejaké skúsenosti s C a C++ ale hru by som si v nich robiť netrúfal. Ja nechcem spraviť projekt pri ktorom sa učím tvoriť hry, alebo jazyk. Áno bude to vedľajší produkt, ale v prvom rade mám nápad na úžasnú hru a chcem ho zrealizovať. Chcem ho predať masám. Spočiatku som chcel hru robiť v PHP a MySQL (server) a v JavaScripte klienta, pretože to je niečo, v čom som naozaj dobrý a robím v tom dlhé roky. Lenže, ako som už písal, po krátkom rozhovore na vysokej škole som zistil, že toto asi nie je správny smer. Facebook, Twitter, Google, PayPal, eBay – skutočne obrovské stránky totižto používajú ako databázu NoSQL nie MySQL, prečo? Čo je to NoSQL? To určite priblížim v niektorom z ďalších blogpostov, ale zatiaľ stačí vedieť, že je to iný prístup k ukladaniu dát. A dostávame sa k problému: PHP nie je na NoSQL pripravené. Aspoň podľa mňa. Problémom sú frameworky a materiály, ktoré nie sú. Rozhodol som sa, že miesto PHP použijem Node.js a ako NoSQL databázu použijem MongoDB.
S Node.js som predtým nepracoval. Áno, je to JavaScript, s ktorým pracujem už roky, ale aj napriek tomu, sú tu isté odlišnosti. Akým smerom budem ďalej blogovať? V prvom rade by som chcel hovoriť o svojej hre, ako postupuje vývoj, ale na druhej strane Node.js je nová technológia, každý týždeň prekonám nejaký problém, ktorý môže trápiť iných vývojárov a rád by som hovoril aj o tejto – technickej stránke projektu. To je zatiaľ všetko, v najbližšom čase budú vychádzať nové blogy, dúfam, že to bude zaujímavé čítanie.